Bra att veta

Bra att tänka på innan ett yogapass

•  Ha mjuka och bekväma kläder, vi yogar barfota.

• Undvik att äta precis innan ett yogapass, låt det helst gå fyra timmar efter du ätit en större måltid, en timme efter en lätt måltid.

• Drick innan och efter passet (inte under).

• Ta gärna med egen yoga matta, har du ingen så finns det givetvis mattor att låna här.

• Är du sjuk eller äter medicin så rådfråga din doktor innan och informera oss.

Graviditet: Som ovan yogini rekommenderas att du börjar på Yoga för gravida, som är speciellt anpassat för dig som är gravid. Om du är van yogini, bör du ta det försiktigt och lugnt den första trimestern

Glöm tankar om att man måste vara vig för att träna yoga! Du behöver inte vara fysiskt flexibel för att kunna träna yoga utan du anpassar övningarna utifrån den flexibilitet som du har just nu. Det viktiga är att ha en öppet och flexibelt sinne! Regelbundet praktiserande av yoga gör att din kropp snabbt blir smidigare och sinnet lugnare. Kom ihåg att målet är att bygga och upprätthålla vitalitet i kropp och själ, inte att kunna slå knut på sig själv.

Viktigast av allt: ha kul och må bra av Yoga!

Vad  Yoga kan ge dig

• Öka din energi och muskelstyrka

• Ta kontrollen över dina tankar och känslor

• Öka smidigheten och rörligheten i kroppen

• Öka koncentrationsförmågan

• Hitta bättre balans på och utanför yogamattan

• Få lugnare andning och högre syreupptagningsförmåga

• Sänka ditt blodtryck och stärka ditt immunförsvar

• Balansera din ämnesomsättning

• Minskar stress och spänningar i kroppen

• Förebygga skador
och återhämta kroppen snabbare efter träning

• Uppnå optimal hälsa